Az iFixit fő filozófiája, hogy a fogyasztóknak, felhasználóknak joguk van megszerelni megvásárolt berendezéseiket, eszközeiket, a javítás menetét pedig, mint egy javítási útmutató feltölthetik az iFixit oldalára, hogy azok útmutatóként, segítségére legyen a többi felhasználónak is, ha hasonló javításra lenne szüksége. A magántulajdonban lévő vállalatot 2003-ban alapította Kyle Wiens.
Az iFixit üzenete:
„Felismertük, hogy a legtöbb fogyasztói eszközhöz nem mellékelnek javítási útmutatót, ami komoly hiba. Véleményünk szerint, az emberek könnyen meg tudnák tanulni, hogyan javíthatják meg saját dolgaikat. Így első lépésként, készítettünk mi néhány javítási útmutatót, melyeket ingyen, online elérhetővé tettünk oldalainkon. Nem könnyű szétszedni egy MAC-et, egy technikai háttérrel és tapasztalattal nem rendelkező személy számára. A javítási útmutató segítségével azonban lehetővé vált, hogy az emberek megjavítsák a MAC gépeiket, a leírásban szereplő lépések szerint úgy ahogy egyedül erre nem lettek volna képesek. Úgy gondoltuk, hogy ezek a leírások hasznosak lesznek ügyfeleink számára, de mint kiderült, nem csak számukra váltak azzá! Javítási sikersztorik jutottak el hozzánk, igazságügyi szakértőktől, szakfordítóktól, gyerekektől. New Yorktól Alaszkáig emberek sokasága használta a mi útmutatóinkat használták, hogy dolgaikat megjavítsák. Nem kellett kidobni a tönkrement berendezéseket, hanem saját kezűleg megjavították.
És ez csodálatos dolog, nem? Szórakoztató dolog szétszedni, megjavítani dolgokat. Érdekes dolog meglátni mi van a varázslatos iPodban és örömteli azt saját kezűleg megjavítani. Nem hiszel nekünk? Próbáld ki!"